ساندویچی با طعم نفوذ

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

ساندویچ مک‌دونالد با طعم نفوذ!

 

 

یکی از سریع‌ترین و نقدترین پیامدهای توافق هسته‌ای در وین، اعلام آمادگی شرکت زنجیره‌ای «مک‌دونالد» برای ورود به ایران بود! «مک‌دونالد» بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای عرضه‌ی فست‌فود در جهان است که بیش از ۳۰هزار شعبه در دنیا دارد و برخلاف ظاهرش -که فقط یک رستوران بنظر می‌رسد- کارکرد اصلی و واقعی آن، اشاعه‌ی فرهنگ غرب و بخصوص آمریکا در کشورهای هدف است. کارشناسان و تحلیل‌گران اجتماعی و سیاسی معتقدند یکی از ابزارهای آمریکا برای فرپاشی شوروی سابق، همین رستوران زنجیره‌ای مک دونالد بود که با نفوذ فرهنگی خود، فکر و روان مردم روسیه را نسبت به فرهنگ آمریکایی، نرم و علاقمند کرد و مسیر فروپاشی را ریل‌گذاری نمود. در واقع، ساندویچ‌های مک دونالد، با سُس آتشینی عرضه شد که طعم براندازی داشت و نقش و اثر آن، بعدها برای مردم دنیا فاش شد.

از جنبه‌ی سلامتی هم حالا خیلی‌ها به پرضرر بودن محصولات این شرکت، پی برده‌اند و حتی در خود آمریکا، یک روز (۱۶ اکتبر) به‌نام «روز جهانی ضد مک‌‌دونالد» نامگذاری شده است.

حالا همین مک دونالد، رسماً اعلام کرد که در تهران نمایندگی می‌پذیرد و فرم ثبت نام الکترونیک نمایندگی‌اش در ایران را منتشر کرد.

ساده‌انگاری است اگر کسی خیال کند امروز در دنیا فعالیتی یا حرکت گسترده و کلانی وجود دارد ولی جنبه‌ی سیاسی در آن لحاظ نشده است. ذکر دو مورد، فقط از باب نمونه:
نمونه‌ی اول: در تحریم‌های شدید و همه‌جانبه‌ی چند سال اخیر، هیچ‌گاه واردات گوشی‌های هوشمند و بروز دنیا به ایران، قطع نشد! این‌کار ظاهرش اقتصادی است اما واضح است که در وَرای آن، چه هدفی دنبال می‌شود؟! شیوع شبکه‌های اجتماعی مختلف در کشور ما هم در همین راستا ارزیابی می‌شود.

نمونه‌ی دوم: آمریکا و چین تا اواسط دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی، رابطه‌ی سیاسی نداشتند اما برگزاری مسابقات پینگ‌پونگ، بهانه‌ای شد برای آغاز گفت‌وگوها و بالاخره آمریکایی‌ها جای پای خود را در چین، باز کردند! تیم ملی پینگ‌پنگ آمریکا را به پکن دعوت می‌شود و بعداً معلوم می‌شود که در این تیم، تعدادی از دیپلمات‌ها نیز حضور داشتند که مخفیانه با مقامات چینی گفت‌وگو کردند!

طرح موضوع «مک دونالد» فقط یک شاهد بود از یک توطئه‌ی جدی که این‌روزها کشورمان را تهدید می‌کند. آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها دوباره شاخک‌هایشان می‌جنبد و به اصطلاح، بوی کباب به دماغشان خورده است! عملکرد ضعیف برخی مسئولین می تواند این طمع را در دشمنان ایران بوجود آورد که می‌توانند در پوشش توافق، در دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نظام، نفوذ کنند. نگرانی رهبر معظم انقلاب، بارها به‌طور علنی، بیان شده  رهبر انقلاب فرمودند: «ما همین‌طور مُدام، درباره‌ی نفوذ دشمن، تکرار و تأکید می‌کنیم.»

بدون شک، این یک خطر جدی است و باید راه چاره‌ای برای آن اندیشید. نفوذ اگر اتفاق افتاد -خدای ناکرده- همان خواهد شد که در شوروی پدید آمد؛ رودربایستی نداریم؛ ما اگر بخوابیم دشمن هرگز نخواهد خوابید. همه -مخصوصا دولت محترم- باید گوش به زنگ باشند و بدانند که «امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ است برای این کشور؛ دنبال نفوذند. نفوذ یعنی چه؟ نفوذ اقتصادی ممکن است، که البته کم‌اهمّیت‌ترین آن نفوذ اقتصادی است؛ و ممکن است که جزو کم‌اهمّیت‌ترین [هم‌] نفوذ امنیتی باشد. نفوذ امنیتی چیز کوچکی نیست امّا در مقابل نفوذ فکری و فرهنگی و سیاسی، کم‌اهمّیّت است.»

 

 

نفوذ را به یک ساندویچی تقلیل ندهیم

 

تقلیل دادن دغدغه های رهبر انقلاب درباره نفوذ دشمنان به یک ساندویچی و چند روزنامه نگار اتفاقی است که هیچ کس آن را نمی پسندد. بحثِ جناحی و حزبی نیست. من حتی از موضع دفاع از هم صنفی هایم سخن نمی گویم منتهی نفوذ یک معنایی دارد و باید درست فهمیده شود.

روزنامه نگاری که انتقادهایش را در رسانه های داخلی و خارجی به صراحت بیان می کند هر چه باشد نفوذی نیست. نفوذی کسی است که خودش را به شکلی دیگر درمی آورد و در حقیقت دیگران را فریب می دهد. آقای حسین شریعتمداری هم این موضوع را متوجه شده و در سخنرانی دانشگاه امیرکبیر حتی به مصداق این مفهوم به صراحت اشاره کرده تا جای هیچ شک و شبهه ای باقی نماند:«به طور مثال کشمیری که دفتر نخست وزیر را منفجر کرد، از برخی افراد مسئول پرسیدم که آیا شما به وی شک نکردید؟ گفتند ظاهر بسیار متدینی داشت، یعنی این افراد ممکن است در ظاهر متدین کار نفوذ را انجام دهند.» اگر تعبیر آقای شریعتمداری را از مفهوم و مصداق نفوذ بپذیریم باید بگوییم دوستان از اساس آدرس را اشتباهی رفته اند. البته این تعریف مختص آقای شریعتمداری نیست. نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح سخنان رهبرانقلاب می گوید:«نفوذ به معنای ورود دشمن در جمع تصمیم گیران است.» یعنی اصلا ماجرا در سطحی بسیار بالاتر از این حرف هاست.

منطقی هم به نظر می رسد. کافی است کسی اندکی از قوه عاقله برخوردار باشد تا متوجه شود نفوذ خیلی جدی تر از این حرف هاست اما من مجبورم برای کسانی که خود را ملزم به پیروی از بزرگان می دانند به سخنان کسانی ارجاعشان دهم که جای چند و چون باقی نماند. امام جمعه محترم اصفهان هم برای روشن تر شدن ماجرا مثالی واضح تر می زند: «حضور جک استراو که برای گردش به این کشور آمده مصداق نفوذ نیست.ما باید اجازه دهیم اینگونه افراد به کشور بیایند تا توسعه کشور در شرایط تحریم را ببینند. آیا فرزندان ما که برای تحصیل به این کشورها رفته اند نفوذی اند؟ با این حرف که برجام همان نفوذ در کشور است مخالفم، چرا که برجام از مراکز قانونی و تصمیم گیری کشور تائیدیه گرفته است.» امیدوارم مخالفت هایی از این دست با درک و دریافت سطحی از مفهوم نفوذ راه را بر کسانی که فکر می کنند سرنخِ همه مصیبت های کشور را باید فقط در یکی دو جا جست ببندد.ایدون باد!.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 17 آبان 1394برچسب:,

] [ 19:36 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه